כיצד מתבצע לימוד נהיגה על אופנוע ?

כל לימוד נהיגה על כלי רכב כולל מספר שלבים שאין לוותר על אף אחד מהם. לא תמיד סדר השלבים משנה אך אין ספק שעל מנת להגיע אל המבחן המעשי, לעבור אותו ולקבל לידיים את הרישיון הנכסף יש חובה להציג את הביצוע של כל השלבים. כך למשל אחד השלבים הוא למידה תיאורטית של כל מה שקשור באופנוע אך מבחינה עיונית – כיצד פועל האופנוע, אילו מערכות מכניות הוא כולל ואיך הן משתלבות זו בזו ועובדות ביחד. חובה לדעת את כל החומר העיוני על מנת להצליח במבחן.

הדבר החשוב ביותר כדי לסיים בהצלחה לימוד נהיגה על אופנוע הוא ביצוע מספר מסוים של שיעורים מעשיים. בהתחלה רוכב הנהג המתלמד עם מדריך מוסמך ולאחר מכן מתחיל לנהוג לבדו בליווי צמוד של המדריך מן הצד. השיעורים המעשיים מתקיימים בחניונים או באזורים שאין בהם תנועת מכוניות על מנת שהרוכבים המתלמדים יוכלו לנסוע לאט, לתרגל את הנסיעה ואט אט לרכוש ביטחון וניסיון וגם אינסטינקטים החשובים כדי שהנהיגה בכבישים תהיה בטוחה ככל האפשר.

מדוע לימוד נהיגה על אופנוע הוא כה חשוב?

מדובר על למידה חשובה מאין כמוה, גם עבור מי שעדיין לא למד לנהוג על שום כלי רכב ואפילו יותר עבור מי שכבר יש לו רישיון לרכב פרטי. מדובר על שינויים רבים ומהותיים ולכן חשוב שהלימוד יהיה קפדני ככל האפשר על מנת שהתלמיד, לכשיהפוך לנהג עצמאי לא יעשה טעויות הנובעות מבלבול בין נהיגה על רכב פרטי ונהיגה על אופנוע. זוהי בעצם המהות של לימוד נהיגה על אופנוע. ישנם עקרונות חשובים ללמוד, הן תיאורטיים והן מעשיים שיש לשים עליהם דגש.

היכן לומדים לנהוג על אופנועים?

ישנם בתי ספר רבים לנהיגה בכל רחבי הארץ. חלקם מציעים לימוד נהיגה על כל סוגי כלי הרכב וחלקם מציעים רק על כלי רכב פרטיים, מסחריים או דו גלגליים. כאשר מחפשים בית ספר לנהיגה כדאי לוודא שניתן ללמוד שם נהיגה על סוג האופנוע הדרוש ולבדוק כיצד מתבצע הלימוד ומהם השלבים.

בואו נתחיל!